Soalan Lazim (FAQ)

Daftar sebagai ahli secara PERCUMA dan log masuk untuk membuat pesanan penghantaran anda secara dalam talian.

Ya, anda perlu mendaftar akaun sebelum membuat tempahan.

Setiap e-mel hanya boleh didaftarkan untuk satu akaun.

Klik ‘Lupa Kata Laluan’ dan isikan alamat e-mel anda yang sah.

Nombor penjejakan adalah nombor untuk mengenal pasti dan mengesan penghantaran. Ia adalah nombor ID atau kod unik yang diberikan pada setiap bungkusan. Berikut adalah contoh nombor penjejakan TUUDI Parcel: 2D0021359MY.

Ya, anda perlu membungkus bungkusan sendiri dan barang yang rapuh mesti dilindungi dengan lembaran gelembung.

Berat bungkusan maksimum ialah 5 kilogram (kg).

Untuk Perkhidmatan Kurier Standard, adalah mustahak untuk mencetak Nota Konsainan dan untuk perkhidmatan di Lembah Klang (Penghantaran pada Hari yang Sama, Pengiriman Hari Berikutnya, dan Pengiriman Atas Permintaan) adalah pilihan anda sama ada untuk mencetak Nota Konsainan atau sebaliknya selagi menyatakan nombor penjejakan di bungkusan.

Pembayaran boleh dibuat menggunakan Kad Kredit, Perbankan Dalam Talian, UnionPay, dan Alipay.

Anda boleh pergi ke ‘Pakej Topup’ dan memilih pakej sebelum meneruskan pembayaran.

Anda akan menerima invois untuk pengisian kredit melalui e-mel yang berdaftar dengan TUUDI Parcel setelah transaksi selesai.

Anda boleh menggunakan skala berat atau melayari laman web kami menggunakan kalkulator volumetrik untuk menentukan berat bungkusan.

Kadar penghantaran bergantung pada perkhidmatan penghantaran yang anda pilih dan harga serendah RM5.90.

Anda boleh mengesan bungkusan anda dengan menggunakan nombor penjejakan di laman web kami.

Ya, sila rujuk Terma & Syarat.

Anda hanya boleh menentukan waktu pengambilan barang untuk perkhidmatan Penghantaran Atas Permintaan sahaja.

Itu bergantung pada perkhidmatan yang anda pilih dan paling lama 7 hari.

Bungkusan anda akan dihantar secepat mungkin pada hari yang sama (dari jam 9 pagi hingga 6 petang).

Kami akan menghubungi pelanggan dan menyusun semula jadual (Kerana Penerima Tidak Ada / Hujan / Kejadian Tidak Diingini)

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami di +603-55697466 atau WhatsApp +6011 5100 1133.

Anda hanya boleh membatalkan pesanan sebelum penunggang kami menerima pesanan anda.

Tidak, sila rujuk Terma & Syarat kami sebelum membuat pesanan.

Kami akan menghubungi pelanggan dan menyusun semula untuk menghantar barang (Maksimum dua kali).

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami di +603-55697466 atau WhatsApp +6011 5100 1133.

Sila rujuk Terma & Syarat kami.

Proses tuntutan anda akan mengambil masa 21 hari bekerja.

Tidak, pampasan maksimum adalah RM200 bagi setiap Nota Konsainan.

Ya, anda boleh menghantar dokumen penting dan/atau asli tetapi pastikan anda memasukkan dokumen ke dalam sampul surat.

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami di +603-55697466 atau WhatsApp +6011 5100 1133.

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami di +603-55697466 atau WhatsApp +6011 5100 1133.

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami di +603-55697466 atau WhatsApp +6011 5100 1133.

Jejak & Kesan

No. Penjejakan

Jejak & Kesan

Hantar Bungkusan Anda Di Sini

Ketahui berat bungkusan anda.

Kadar Penghantaran